• Strategie der Streuung. Das multimediale Geschäftsmodell des Reisefilmers Colin Ross in den Protokollen des Brockhaus-Verlags

  • The short article investigates the genuinely multi-media business model of Vienna-born travel writer, filmmaker and lecturer Colin Ross (1885-1945). It stresses the ample insight gained through one source: the minutes produced by Ross's main publishing house Brockhaus about Ross's frequent visits.

  • PDF

  • http://phaidra.univie.ac.at/o:556232

  • Wissenschaftlicher Artikel

  • Veröffentlichte Version

  • Filmblatt

  • 01.08.2017

  • 21

  • 61/62

  • 104-109

  • Cinegraph Babelsberg

  • Deutsch

  • Frei zugänglich

  • P 27244-G23 – Fonds zur Förderung der wissenschaftlichen Forschung (FWF)

  • ISSN 1433-2051

  • travelogue; business model; travel film; book publishing; Nazi

  • Dewey Dezimal Klassifikation → Künste und Unterhaltung → Sport, Spiele, Unterhaltung → Public performances